Träning! :)

Hallå! Haha, nu var det läääänge sen jag skrev igen. Men så är det. Tycker sällan jag har något intressant att skriva om. Men nu har jag börjat träna på gym, drog på stort och köpte ett gymkort för ett helt år :D

Tränade mestadels bara med stången för att jag aldrig har tränat i hela mitt liv, inte på gym iaf. Har ju kört lite kondition på crosstrainer förut men thats it :)

Min startvikt ligger på 75 kg, vill gärna komma ner till ca 68 då ligger jag på 25 i BMI och hade tänkt träna till mig en snygg kroppsform efter det utan att fokusera allt för mycket på vikten.

Jag kör ett träningsprogram som heter Stronglift 5x5

Detta träningspass så körde jag
Squats 20x5 (inga vikter på stången)
Barbell Rows 25x5 (2,5 kg vikter på vardera sida)
Bench Press 20x5 (bara stång)

Kände att jag efter tränings passet var helt skakis i armar och ben. 

Till frukost åt jag:
ca 7.00 En havre Tripple smörgås med smör och ägg på och drack té till det.
ca 9.00 Åt jag en halv kvarg + en halv banan till mellanmål.
Kring 12 tiden blir det Lunch och då ska jag äta en mellanstor potatis, 2 hemmagjorda köttfärsbiffar, kokt broccoli, kokt morot samt lite sås till.
Sen resten av kvargen kring 15 tiden från i morse och en hårdbrösmörgås (sport+) med pålägg till mellanmål.

Middag har jag ingen aning om det blir köttfärsbiffar igen bara för att det blev så mycket igår eller om jag lagar nå helt nytt.
Det återstår att se.

Ikväll kommer det upp en förebild på mig hur jag ser ut nu när jag precis börjat träna samt mått i midja, rumpa, under bröst osv och så kommer jag att uppdatera med en ny efterbild + mått ungefär en gång i månaden :)

Men hörs senare ikväll :) Tjao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback